تغذیه مناسب شیردهی

 

 

تغذیه صحیح و مناسب نه تنها برای خانمهای باردار مهم است بلکه برای خانمهایی که شیردهی دارند نیز بسیارحائز اهمیت است لذا در ذیل شما را به مطالعه چند نکته مهم که از طرف سازمانهای تغذیه و سلامت به مادران شیرده توصیه شده است ، جلب می نماییم:

 حجم زیادی آب در طی روز بنوشید، همچنین نوشیدن شیر و میوه ها به خصوص میوه های ی آبدار بسیار مفید خواهد بود. مقدار فراوان سبزیجات ونیز غلات و پروتیین و کلسیم مصرف نمایید.

 مراقب باشید و به نحوه تغذیه و واکنش نوزاد خود به غذاهایی که میخورید باشید، در صورت وجود حساسیت یا واکنش شیرخوار ازخوردن آن مواد خودداری نمایید.(برای مثال اگر بعد از خوردن غذایی خاص کودک شما دچار شکم درد یا نفخ شد از خوردن آن پرهیز کنید.)

 از خوردن قهوه به مقدار زیاد خودداری کنیدو اگر بسیار تمایل دارید بیشتر از یک یا دوفنجان میل نکنید . ازخوردن الکل نیز خودداری کنید وحداقل پس از سه ساعت از خوردن الکل نباید به کودک شیر داده شود.

 از کشیدن سیگار و استفاده از مواد مخدر و داروهای روانگردان خودداری کنید.

همانند دوران بارداری بسیاری از داروها خوردنش ممنوع است. پس قبل از مصرف هر دارویی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

منبع : سایت سیمرغ



پر بیننده ترین اخبار

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه

تبلیغ پاپ آپ

©2020 شرط مهم سلامت یک جامعه توانمندی مردم در جستجو، دریافت و به کار گیری اطلاعات سلامت است، مجله پزشکی مادر، شریک سلامت جامعه ایرانی است.