مدیریت استرس در دوره رکود

برای نجات از رکود اقتصادی نیاز به یک برنامه ریزی و انضباط و پیش بینی درست می باشد . واقعیت این است که رکود اقتصادی پدیده ی جدیدی نیست . رکودهای اقتصادی دوره ای هستند . از قوانین جاذبه پیروی می کنند ، آنچه بالا می رود باید پایین بیاید . رونق اقتصادی قاعدتا رکود اقتصادی در پی خواهد داشت . از پدر یا مادر خود، یا پدر بزرگ و مادر بزرگتان بپرسید  و آنها همه چیز را در مورد رکود اقتصادی گذشته به شما خواهند گفت .  در واقع ، آخرین رکود اقتصادی که عواقب بسیار سختی داشت در سال 1929 بوده است ، با این حال همیشه نوری در انتهای تونل رویت می شود . پایان شب سیه سپید است .

این نیز بگذرد .

به جای اینکه به رکود اقتصادی ، که از کجا آمده است و چه تاثیری بر ما خواهد گذاشت یا بر ما بی تاثیر است بیاندیشید ، فکر کردن به عواملی که خارج از کنترل شما می باشند ، استرس شما را از آنچه که تاکنون داشته اید افزایش می دهد .  به جای این می توانید به رهایی از این رکود اقتصادی و اینکه این دوران هم به پایان خواهد رسید امیدوار باشید . هر رکود اقتصادی در پی خود یک رونق اقتصادی یا شکوفایی اقتصادی نیز به همراه دارد . اگر آهسته آهسته از آن خارج شوید در آینده پشیمان نخواهید شد .

حفظ تناسب اندام

با توجه به بودجه خود رفتن به باشگاه در اولویت قرار نمی گیرد و الزامی نمی باشد . ورزش و تمرینات فیزیکی شما را از باشگاه بی نیاز می کند و برای تناسب اندام نیازی به سرمایه گذاری بیشتر و رفتن به باشگاه نیست .

-          راه رفتن و یا دویدن در پارک نه تنها راه خوبی برای ورزش کردن است بلکه به دلیل ارتباط مستقیم با طبیعت باعث آرامش ذهن شما نیز می شود .

-          هالتر و یک جفت دمبل هزینه چندانی ندارد و با خرید آن می توانید تمرین خود را در گاراژ یا حیاط پشت منزلتان انجام دهید .

ورزش بسیار مهم است ، اهمیت آن تنها به خاطر تناسب اندام نیست بلکه باعث افزایش ترشح اندورفین می شود . *  بنابراین ورزش منظم نیز می تواند به شما برای غلبه بر استرس و افسردگی کمک کند . داشتن بدن سالم به شما این اطمینان را می دهد که شما مجبور نیستید هزینه ی درمانی بیشتری را پرداخت کنید .

مقابله با افسردگی

اجازه ندهید که نگرانی ها ، بهتر بودن را از شما بگیرند ( قویتر از شما باشند ) در حالی که نگرانی در این مواقع طبیعی می باشد ، ولی هیچ  کمکی به شما نمی کند و منجر به چرخه معیوبی از استرس ، اضطراب و افسردگی  می شود . البته این امر تنها باعث سخت تر شدن شرایط بحران مالی خواهد شد و شما را فلج خواهد کرد .

کنترل احساسات شما ، بکمک تمرینات ساده بهداشتی سلامتی مانند : یوگا ، ماساژ درمانی یا مدیتیشین ممکن است ، که روش بسیار خوبی برای دوری از استرس و سالم ماندن است .

-          یوگا یکی از موثرترین روش مبارزه با افسردگی و اضطراب های دیگر یا مشکلات مرتبط با استرس می باشد . ذهن شما را پاکیزه می کند ، به آرامش شما کمک می کند و به شما چشم انداز بهتری از زندگی می دهد ، از نگرانی ها ی بی مورد  رها شده و تمرکز شما بر موارد لازم خواهد بود .

-          مدیتیشین یا به عنوان بخشی از یوگا یا به عنوان یک نظم به خودی خود می تواند بسیار مفید واقع شود و به آرامش و بازیابی هم کمک می کند .

-          ماساژدرمانی به همراه گیاهان معطر که سالها برای رسیدن به آرامش و درمان افسردگی استفده می شده است یکی دیگر از راه های مبارزه با افسردگی و اضطراب می باشد .

در سکوت رنج نبرید .

افسردگی غیر طبیعی نیست . چیزی که شما در حال تجربه کردن هستید یک وضعیت غیرعادی نیست و دلیلی وجود ندارد که شما از این احساسات متناقضی که دارید شرمنده و خجل باشید . اگر در صحبت کردن با دوستان یا خانواده راحت نیستید یا در صورتی که آنها به اندازه ی کافی حمایت و کمکتان نمی کنند ، راه های دیگر هم وجود دارد .

-          مشاوران می توانند کمک خوبی باشند و تقریبا همه ما نیاز به ملاقات با آنها داریم .

-          در موارد شدید افسردگی ، سریعا" به یک روانپزشک یا مشاور مراجعه کنید . دامنه فعالیت روانپزشکان و مشاوران محدود به تیمارستان و موسسات روانی نیست . ملاقات با آنها یکی از موارد سلامتی می باشد ، بهداشت روان همانند بهداشت فیزیکی قابل توجه می باشد .

 

کیفیت زمان

در زمان رکود اقتصادی با کم شدن کار افراد ، مردم زمان بیشتری نسبت به قبل دارند . آیا بهتر نیست مقداری از این زمان را صرف ارتباط با خانواده یا شخص خاصی در زندگی شما بشود ؟ حالا این یک فرصت است ، شما وقتتان را صرف زندگی شخصی خود بکنید .

-          از اتلاف وقت فراغت تان خودداری کنید . ارتباط بیشتری با خانواده و دوستان برقرار کنید و وقت بیشتری را با افرادی که به شما نزدیک هستند سپری کنید . شادی زنده بودن را دوباره خواهید یافت .

-          خود را با فعالیتهای داوطلبانه سرگرم کنید ، با سازمانهای اجتماعی که به دیگران کمک می کنند همکاری کنید . این کار به زندگی شما غنا می بخشد و شما احساس هدفمندی و کارآمدی می کنید . همیشه به یاد داشته باشید که دیگرانی هستند که وضعیت بدتری نسبت به شما دارند و شاید شما بتوانید به آنها کمک کنید .

دنبال رویاهای خود

از دست دادن شغل حادثه بدی است ، اما این فرصت را به شما می دهد که چیزهای جدیدی را امتحان کنید . آیا هرگز دوست داشته اید ساکسیفون بنوازید به جای تجارت در وال استریت  ؟ خوب ، حالا این شانس را دارید . از این فرصت برای یاد گیری مهارتهای جدید استفاده کنید ، یا به سادگی در پی رویاهای خود باشید . حیرت آورترین کارها را مردم زمانی انجام می دهند که هیچگونه حمایتی ندارند و چیزی برای از دست دادن ندارند .

 

*يكى از تأثيرات ورزش، رهايى از افسردگى است. شما با ورزش ميزان و ترشح هورمونى به نام « اندورفین » را بالا مى بريد. اين هورمون كه مربوط به بافت عصبى است، توسط «هيپوتالاموس» ساخته مى شود و به كمك «هيپوفيز» به جريان خون وارد شده ، و باعث احساس شادابی و طراوت می گردد .

 

قلی زاده- مجله پزشکی مادر

منبع : http://www.home-remedies-for-you.com



پر بیننده ترین اخبار

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه

تبلیغ پاپ آپ

©2019 شرط مهم سلامت یک جامعه توانمندی مردم در جستجو، دریافت و به کار گیری اطلاعات سلامت است، مجله پزشکی مادر، شریک سلامت جامعه ایرانی است.