با رعایت این دوازده نکته میتوانید مانند یک کودک بخوابید:


1- این پند قدیمی را که می گفتند: «صبحانه را کامل بخورید . ناهار را با کسی شریک باشید و شام را ببخشید» به کار ببندید.
به عبارتی سعی کنید مواد پروتئینی و چربی را در وعده های صبح ونهار استفاده کنید و شام رابسیار سبک برگزار کنید.

2- از هنگام عصر به بعد از مصرف مواد کافئین دار و الکل پرهیز کنید.

3- با طلوع کامل خورشید بیدار شوید و به بیرون بروید و یا میزان نور در خانه راصبح ها با روشن کردن چراغ ها بیشتر کنید. به این ترتیب ساعت طبیعی بدن شما بهتر تنظیم می شود.

4- روزانه نزدیک ده لیوان آب بنوشید و اگر ورزش می کنید میتوانید به این مقدار شش لیوان هم اضافه کنید.

5- ورزش روزانه را فراموش نکنید ولی این کار بایستی ساعت ها قبل از خواب صورت گیرد.

6- روزانه مدتی به قدم زدن بپردازید.

7- به مدت دستکم 15 دقیقه در روز چرت بزنید.

8- زمانی به بستر بروید که واقعاً خواب به سراغتان بیاید. اگر به مدت 15 دقیقه خوابتان نبرد برخیزید و مطالعه کنید و یا به چیزهای خوشایند فکر کنید.

9- جای تلویزیون در اتاق خواب نباشد. حدود یک ساعت قبل از خواب تلویزیون را خاموش کنید و از دیدن فیلم های ترسناک، چندش آور ومهیّج قبل از خواب بپرهیزید.

10- هر روز سر ساعت معینی از خواب برخیزید.

11- رختخواب وتخت خواب مناسب تهیّه کنید و دمای اتاق خواب هم باید مناسب باشد. مراقب گردن و کمر خود باشید تا در طول شب در وضعیّت بد قرار نگیرد.

12- اگر شب کار هستید سعی کنید نوبت های کاری خود را زیاد جابه جا نکنید.

خواب های شیرین ببینید!


مجله پزشکی مادر
منبع:بخش سلامت سایت
AOL 

 



پر بیننده ترین اخبار

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه

پر بیننده ترین اخبار (2)

  1. روز
  2. هفته
  3. ماه

    تبلیغ پاپ آپ

    ©2020 شرط مهم سلامت یک جامعه توانمندی مردم در جستجو، دریافت و به کار گیری اطلاعات سلامت است، مجله پزشکی مادر، شریک سلامت جامعه ایرانی است.