تماس با ما | فروشگاه

مجله پزشکی مادرمجله پزشکی مادرمجله پزشکی مادر
  • خانه
  • اخبار
    • اخبار پزشکی
    • امیدهای تازه
    • اخبار مهندسی پزشکی
  • بهداشت و سلامت
    • زنان و مردان
    • کودکان و نوجوانان
      • دانستنیهایی برای والدین
    • هنر و سلامت
    • نوروز و سلامت
    • روزه، سلامت و تغذیه
    • مدرسه و سلامت
    • اطلاعات عمومی درباره سلامتی
    • کمکهای اولیه
  • زناشویی
  • معرفی بیماریها
  • روانشناسی
  • پوست و مو
  • رپورتاژ

مدرسه و سلامت

مدرسه و سلامت

آیا کم جمعیت کردن کلاسهای درس در بالا بردن بازده یادگیری مؤثر است؟

class اختلاف نظر دربارۀ بازدهی کلاسهای کم جمعیت مرکز توجه بسیاری از سیستمهای آموزشی دراقصی نقاط جهان است.جای تعجب نیست که کم جمعیت تر کردن کلاسها و قرار دادن نیمکتهای کمتر در کلاسها ارزیابی دانش آموزان را برای آموزگاران آسانتر کرده است. اما در مقاله ای جنجالی چاپ شده در مارس 2008 در مجلۀ مدارس ابتدایی تحت عنوان «آیا کم جمعیت کردن کلاسها شکاف آموزشی را میان دانش آموزان با یادگیری بالا و دانش آموزان ضعیف تر پر می کند؟» مدارکی توسط دانشگاه NorthWestern به دست آمده که نشان می دهند جمع بندی ها و یافته های ما دربارۀ بازدهی بالای کلاسهای کم جمعیت چندان هم درست نیست.

کنستانتوپولوس که در پروژۀ STAR (پروژه ای که در آن عملکرد شاگرد-استادی محاسبه می شد) با آمار و ارقام کار کرده است و این آمار را بر روی 11000دانش آموز در 79 مدرسۀ متفاوت آزموده و اثبات کرده است که کلاسهای کم جمعیت تر موقعیت بهتری را برای کودکان در هر سطحی از آموزش فراهم می کند و مطالعات نیز بالا رفتن میانگین بازده یادگیری را درآن زمان نشان داده اند .در آن زمان برای بسیاری از پایه گذاران سیستم های آموزشی ،معلمان، و والدین همین کافی بود اما هنگامی که کنستانتوپولوس در این مسئله دقیق تر شد دریافت که دانش آموزان قویتر از کوچک شدن کلاسهای درس بیشتر سود می بردند و تمرکزشان بیشتر می شد .دانش آموزان ضعیف تر نیز در مقایسه با کلاسهای پر جمعیت تر میزان یادگیریشان بالاتر می رفت اما به اندازۀ دانش آموزان قوی تر از حضور در کلاسهای کم جمعیت سود نمیبردند. متأسفانه او دریافت که کوچک شدن کلاسها شکاف آموزشی میان این دو سطح را نسبت به زمانی که در کلاسهایی با جمعیت متوسط حضور داشتند،عمیقتر می کند. این مسئله در مقاطع ابتدایی و مهد کودک ها مشهودتر بود.

پس بالاخره آیا کلاسهای کم جمعیت بهترند؟ پاسخ هم بلی است هم خیر .مشاهدات و یافته های کنستانتوپولوس نشان دادند که اگر چه تمام دانش آموزان اعم از قوی و ضعیف از کم جمعیت شدن کلاسها به بازده یادگیری بالاتری می رسند اما کوچکتر و کم جمعیت کردن کلاسها شکاف میان این دو گروه را عمیقتر کرده است.وی در حال مطالعات بیشتری است و بسیاری متخصصان را برای حل این مشکل جدی به همکاری فراخوانده است.چگونگی مبارزه با این معضل دغدغه ای جدی برای سیاستگذاران سیستمهای آموزشیِ امروز است.

گروه خبرنگاران مجله پزشکی مادر، روژیار احقری
منبع: http://www.journals.uchicago.edu

  • قبلی
  • بعدی
Rating:
( 0 Rating )

پر بیننده ترین اخبار

  1. هفته

نقش و اهمیت نوازش و تماس بدنی در زندگی انسان (قسمت 5 از 5)

سرطان سینه چقدر خطرناک است؟

خرید ماشین از چشم بادامی‌ها

نقش و اهمیت نوازش و تماس بدنی در زندگی انسان (قسمت 4 از 5)

نقش و اهمیت نوازش و تماس بدنی در زندگی انسان (قسمت 3 از 5)

نقش و اهمیت نوازش و تماس بدنی در زندگی انسان (قسمت 2 از 5)

نقش و اهمیت نوازش و تماس بدنی در زندگی انسان (قسمت 1 از 5)

نکات و ترفندهای مهم قبل از انتخاب لباس شنا بر اساس فرم...

8+1 اشتباه رایج خانم‌ها موقع خرید لباس خواب!

فهرست کتابچه های الکترونیکی

9 نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم و تناسب اندام

9 نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

بهترین روش برای تعویض بی دردسر لباس نوزادان

قبل از خرید مانتو تابستانی به این نکات توجه کنید

©2021 شرط مهم سلامت یک جامعه توانمندی مردم در جستجو، دریافت و به کار گیری اطلاعات سلامت است، مجله پزشکی مادر، شریک سلامت جامعه ایرانی است.

طراحی وب سایت و پشتیبانی: موسسه توسعه ابزارهای هوشمند نوید ایرانیان

  • خانه
  • اخبار
    • اخبار پزشکی
    • امیدهای تازه
    • اخبار مهندسی پزشکی
  • بهداشت و سلامت
    • زنان و مردان
    • کودکان و نوجوانان
      • دانستنیهایی برای والدین
    • هنر و سلامت
    • نوروز و سلامت
    • روزه، سلامت و تغذیه
    • مدرسه و سلامت
    • اطلاعات عمومی درباره سلامتی
    • کمکهای اولیه
  • زناشویی
  • معرفی بیماریها
  • روانشناسی
  • پوست و مو
  • رپورتاژ